Anunt concurs administrator financiar

03 July 2023

                                                                             

 

 

 

 

 

-   Anunț concurs pentru post contractual conform H.G. 1336/2022

 

 

 

Școala Gimnazială Cața, cu sediul în Loc. Cața, strada Principală, nr. 37, județul Brașov, organizează concurs, pentru ocuparea următorului post contractual, conform H.G. nr. 1336/08.11.2022.

 

  1. Nivelul postului: execuție
  2. Denumirea postului:.Administrator financiar , post vacant, pe perioadă nedeterminată
  3. Gradul/Treapta profesional/profesională: debutant
  4. Scopul principal al postului: Administrator financiar
  5. Numărul de posturi: 0,5 normă

 

 

B.) Documente solicitate candidaților pentru întocmirea dosarului de concurs, conform art. 35 din H.G. 1336/2022:

 

  1. formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa 2;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
  5. copia cametului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  6. certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  7. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  8. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de

exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;

  1. curriculum vitae, model comun

 

Dosarele de concurs se depun la Școala Gimnazială Cața, compartimentul resurse umane, tel. 0368566913, email: scoalagenerala_cata@yahoo.com

 

Termenul de depunere a dosarelor (10 zile lucrătoare de la afișare):3.07.2023 - 14.07.2023, ora 12:00 , la sediul instituției.

 

 

C.) Condițiile generale prevăzute de art. 15 din H.G. 1336/08.11.2022

Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

 

  1. are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru a1 Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
  2. cunoaşte limba română, scris și vorbit;
  3. are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  5. îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
  6. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înUaptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu

 

intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;

  1. nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s- a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
  2. nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

 

Condiții specifice de participare la concurs:

  1. Studii de specialitate: studii superioare economice;
  2. Cunostinte de utilizare si operare PC, a programelor de contabilitate;
  3. Spirit organizatoric, abilități  de comunicare  și relaționare,   capacitate  de gestionare a timpului;
  4. Vechime in specialitatea studiilor necesare ocuparii postului - 3

 

D.) Bibliografie și tematică:

  1. Tematică
    1. Organizarea contabilității la unitățile de învățământ, respeetiv înregistrările contabile și documentele în baza cărora se fac acestea, referitor la:
  • Contabilitatea activelor fixe;
  • Înregistrarea amortizării;
  • Închiderea conturilor și stabilirea rezultatului patrimonial;
  • Contabilitatea decontărilor cu personalul;
  • Contabilitatea materialelor de natura obiectelor de inventar;
  • Operațiunile privind decontările cu fumizorii;
  • Operațiunile privind decontările cu clienții;
  • Conturi la Trezoreria Statului și bănci.
    1. Inventarierea patrimoniului instituțiilor publice
    2. Documente justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate și păstrarea lor

 

  1. Angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice precum și organizarea, evident și raportarea angajamentelor bugetare și legale
  2. Finanțarea și baza materială a învățământului preuniversitar
  3. Exercitarea controlului financiar preventiv în instituțiile publice
  4. Achiziția directă, licitația deschisă și licitația restrânsă.
  5. Controlul Financiar Preventiv în instituțiile publice;
  6. Salarizarea personalului din unitățile de învățământ
  • Drepturile bănești ale   cadrelor  didactice  și elevilor   din  învățământul preuniversitar

2.   Bibliografie:

  1. LEGEA 82/1991— Legea contabilității cu modificările și completările ulterioare;
  2. ORDINUL nr. 1.917 din 12 decembrie 2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instrucțiunile de aplicare a acestuia cu modificările și completările ulterioare;
  3. ORDONAN TA 119 din 31 august 1999 privind auditul intern și controlul financiar preventiv cu modificările și completările ulterioare;
  4. LEGEA 273 din 29 iunie 2006 privind finanțele publice locale cu modificările și completările ulterioare;
  5. LEGEA 500 din 11 iulie 2002 privind finanțele publice cu modificările și completările ulterioare;
  6. HOTĂRÂREA nr. 841 din 23 octombrie 1995 - privind procedurile de transmitere fara plata si de valorificare a bunurilor apartinand institutiilor publice, cu modificările și completările ulterioare;
  7. ORDINUL 2.861 din 9 octombrie 2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii, cu modificările și completările ulterioare;
  8. ORDINUL 1.792 din 24 decembrie 2002 cu modificările și completările ulterioare pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidenta și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu modificările și completările ulterioare;
  9. LEGEA 79 din 8 aprilie 2008 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 103/2007 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea și amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituțiilor publice, cu modificările și completările ulterioare;

 

  1. HOTĂRÂREA 2.139 din 30 noiembrie 2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe , cu modificările și completările ulterioare;
  2. LEGEA 1 din 2011 a Educației Naționale, cu modificările și completările ulterioare
  3. ORDINUL 3471/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reevaluarea si amortizarea activelor fixe corporabile aflate in patrimonial institutiilor publice, cu modificările și completările ulterioare;
  4. ORDINUL 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, cu modificarile si completarile ulterioare;
  5. LEGEA 53 / 2003 - Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare;
  6. ORDINUL 5079/2016 privind aporbarea Regulamentului cadrude organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, cu modificările și completările ulterioare;
  7. Ordinul nr 1139/2015 privind modificarea si completarea ordinului Ministrului Finanțelor 923/2016 pentru aprobarea Normelor Metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv si a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu, cu modificările și completările ulterioare;
  8. Legea 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
  9. G. nr. 42312016 Metodologia de alocare a drepturilor de care beneficiază copiii cu CES integrați în învățământul de masă, cu modificările și completările ulterioare;
  10. Legea 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
  11. Ordinul nr 720/2014 pentru aprobarea normelor metodologice privind execuția bugetelor de venituri și cheltuieli ale instituțiilor publice cu modificările și completările ulterioare;
  12. Hotărârea 1395/2010 privind finanțarea unităților de învățământ preuniversitar de stat, finanțate din bugetele locale, cu modificările și completările ulterioare;
  13. OMFP 517/2016 - proceduri FOREXEBUG, cu modificările și completările

ulterioare;

  1. Ordinul nr 629/2009 privind întocmirea și depunerea situațiilor publice cu modificările și completările ulterioare

 

E.) Calendarul de desfășurare a concursului, respectiv data limită și ora până la care se pot depune dosarele de concurs:

 

  • termenul de depunere a dosarelor (10 zile lucrătoare de la afișare):03.07.2023- 07.2023, ora 12:00, la sediul instituției;

selecția dosarelor: 17.07.2023, ora 12:00, la sediul instituției;

  • afișare rezultate selecție dosare: 02.2023, ora 14:00, la sediul instituției;
  • proba scrisă în data de 07. 2023, ora 9:00, la sediul instituției;
  • afișarea rezultatelor de la proba scrisă: 07.2023, ora 12:00, la sediul instituției;
  • proba practică în data de 07.2023, ora 12:30, la sediul instituției;
  • afișarea rezultatelor de la proba practică: 07.2023, ora 14:00, la sediul instituției;
  • proba de interviu în data de 07.2023 , ora 14:30, la sediul instituției.
  • afișarea rezultatelor de la proba de interviu: 07.2023, ora 15:00, la sediul instituției;
  • afișarea rezultatelor finale: 07.2023, ora 9:00, la sediul institiției;

 

Termenele în care se pot depune contestații, respectiv afișarea rezultatelor contestațiilor:

  • se pot depune contestații până în data de:
    • 07.2023, ora 12:00, la sediul instituției;
  • afișarea rezultatelor la soluționarea contestațiilor:
    • 07.2023, ora 14:00, la sediul instituției;

 

Afișarea rezultatelor finale:

-24.07.2023, ora 15:00, la sediul instituției

 

 

 

Semnătura și ștampila

 Pelei Delia